Paarse spruiten

Paarse spruiten, ken je ze? De groene exemplaren zijn redelijk bitter en niet iedereen vindt ze lekker. Paarse spruiten zijn een goed alternatief als je niet van de groentjes houdt. Ideaal om kinderen de gezonde minikooltjes voor te schotelen. Ze zijn minder bitter en hebben een zoete nootachtige smaak. Qua vitamines , kalium, magnesium, fosfor en ijzer zijn ze gelijk aan de groene spruiten. Bovendien zijn ze erg mager met 30 calorieën per 100 gram. Ze hebben meer antioxidanten wat ze wel iets gezonder dan het groenere zusje. Ze zijn nog niet zo heel bekend maar je ziet ze tegenwoordig wel steeds vaker in de supermarkt liggen.

Tagliatelle met walnotenpesto en paarse spruitjes is een recept dat ik al eerder maakte. Omdat het zo lekker was en ik de paarse spruitjes weer zag liggen in de supermarkt maakte ik het nog een keer. Nu wel met zelfgemaakte tagliatelle. Aanrader en een goede combi! Tip: kook de spruitjes niet want dan gaat de paarse kleur weg. Roerbakken is beter!

Paarse spruitjes

Tagliatelle pasta zelf maken

Tagliatelle-met-spruitjes

 

 

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.